menjual 100% homemade skincare

Saturday, 7 December 2013

resepi sambal buah cupu turun temurun mak tok..haha

Assalamualaikum... hyep.. hihi.. entry kali ni mek nk share resepi sambal buah cupu mek tok suami mekk.. org tua2 pndai lah kn buat sambal buah cupu/mangga dan lain2 lagi kn.. so leesa nk share resepi ni sb ada akk2/adik2 yg dok pm leesa kt fb dok tnya suh share/bg resepi sambal buah cupu ni.. okeh.. untuk buat sambal cupu nih.. korang kena kenal dulu rupa buah cupu tuh cmana.. jgn korang main redah je deh... kihkih.. ni lah rupanya..tgk kt bwah des... kihkih.. buah cupu ni bnyak kt kelantan.. bnyak buah kt kelantan ni yg xder/xboleh dapat kt ngeri2 luar.. buah cupu ni  nmpk cm buah pisang kaki kalo korang perasan tp mek nok oyap (bgthu) yg buah ni nampak sama tapi bukan dia.. kihkih.. buah cupu ni jgak best dimakn begitu saje.. cicah dgn budu lagi bestt.. aummm.. kihkih.. tp yg xbestnya getah dia la.. buah ni bergetah sikit kakok dio tu deh.. oke skrg korang da knal kang buah cupu cmna? kan? kan? kan? kenal ke x ni? nk masuk chapter len plak ni.. oke done .hihi.. next................................

ni lah buah mengcupu aka buah cupu.. 
Bahan2 yg korang perlukan untuk buat sambal cupu nih..:

1) kelapa.. (korang keluarkn isinya pastu kerat2 14..hahaha.. seram dok? kerat 14 tu.. ikot korang lah nk kerat brape pon.. pnjang2 ya.. pastu bakar lah.. jgn smpai hangus yah.. tp.... kalo hangus sedap jgakk.. kihkih... sb suami mek buat pertama kali untuk mek.. kelapa dia hangus.. oleh sb mek mengidam.. mek bedal je la.. tp sedapp lahh.. hihihi.. 

2)ikan bilis (korang goreng tanpa minyak) tp stgh org ada gak yg guna ikan masin bkar ..

3)garam secukup rasa(korang kna ingat... ikan bilis tu dah msin.. jgn terlebih garam plak.. kn naik darah tinggi tuh.. xpasal2 mek lak disalahkn haha.. 

4)cili padi or so whatever lah.. hahah.. (ni nk kasi pedas.. nma pon smbal kan? kna la pdas.. tp jgn pdas sgt xelokk untuk ksihatan (cita2 dulu nk jdi nurse) hahaha.. dgr deh nasihat mek

5) last skli.. buah cupu tuh lah.. nma pon sambal cupu kn.. so kna la ada buah nya.. tp.. tp.. tp.. buah tu korang jgn guna yg msak.. guna yg putik hijau tu.. okeh? next stepp... comom bebeh.. 

CARA BUAT:

1)korang tumbuk/blend klapa bkar td tuh.. pndai x? tp lebih afdal guna lesung tu.. tumbuh guna lesung dgn ibu dia tu.. thu x ape itu lesung dgn ibu dia? mek xengt ibu dio namo gapo.. haha.. jap2 nk google deh..


ni dio batu lesung.. ahahah..



2)oke..dah tumbuk klapa tu sampai halus kn? pastu korang msuk kn ikan bilis yg digoreng tanpa minyak td tu lam lesung tu skli dgn klapa.. korang tumbuk lagi.. smpai hncur.. dah hncur.. korang msukkn cili,garam n last buah cupu.. tumbuk2 smpai cntikkkkkkkkkkkkk dann gebuuuuuuuuuu.. kihkih.. pastu rasa la.. sedappp.. berair mulut mekk nihh.. hahaha..oke done.. bila dah siap ni lah rupa nya .. mek google je.. xcantik sgt pon.. xkemas depa buat.. kihkihkih.. auchhh..

tadaaa.. da siap.. jom ranggoshh

oke.. senang ja kn resepi dia? rupa xpnting..yg pnting rasa.. sedapp makk aihhh.. 3 hari 3malam termimpi2.. kihkih.. mkn dgn nsi pnas2 sedapp om.. .. selamat mencube dehh kakok2 adik2 dia terrr.. lots of love.. do leave ur komen dehhh.. k bye.. 

Friday, 12 April 2013

hepi buffday and hepi 1st anniversary dear...

"Ya Allah... Sesungguhnya kehidupan di dunia ini ibarat kerdipan mata, terlalu singkat jika dibandingkan dengan akhirat yang kekal. Mohon padaMu 


Tuhan, jangan Kau lekakan aku dengan keindahan dunia yang sementara ini."

Selamat Hari Lahir Buat Suami ....
Insan yang penuh dengan kasih sayang.

Aku bersyukur kerana diberikan aku masa untuk mengenali erti kasih sayang 
dari insan yang bergelar suami. Terima kasih di atas segala pengorbanan dan
 memberikan aku masa untuk mengenali dan bersamamu hingga saat ini..

Doa ku tujukan khas buatmu tika bersujud agar kehidupan kita sentiasa dirahmati
 dan dilindungi Tuhan. Buatmu suami tercinta, semoga hidupmu di berkati Allah, 
di panjangkan umur, dimurahkan rezeki yang diberkati dan diberikan kesihatan
 yang baik untuk sama-sama melakukan ibadah dan menikmati dunia ini..
- AMIN -


13 april 2013 - hari yang sangat² bermakna ni ialah hari Jadi my arjuna tercinta ...!yeayy!!
so0 dikesempatan ini, macam biasa lah..kalau hari jadi, mesti lah kena ada ucapan sikit kan
dan kalau ucapan untuk suami tercinta ni mesti lah kena jiwang² sikit..yedakk??
tinggal bbrape minitje lg nk kul 12.00 malm...jom la berjiwang sikit

sayang..

ketika aku dalam kesusahan..kau lah yang membantu ku
ketika aku dalam kesedihan..kau lah yang menenangkan ku
ketika aku kegelisahan..kau lah yang menjadi tempatku mengadu 
ketika kau kesepian..kau lah teman paling setia ku
ketika aku membuat kesilapan..kau lah yang menegur dan memaafkan ku
ketika aku dalam kesakitan..kau lah penawar ku
ketika aku dalam kegembiraan..kau lah yang menjadi teman ketawa ku...


sayang..
tanpa dirimu...tak bermakna hidupku ini..
kaulah teman di kala aku kesusahan..kesepian...kegembiraan...
kaulah sebaik baik suami di dunia ini
demi cinta dan kasih sayangmu padaku
kau sanggup menerima segala kekuranganku..
semoga kasih sayang yang kita bina ini akan kekal hingga ke akhir hayat..


alhamdulillah...genap hari ni bertambah lagi usiamu syg..ku doakan semoga dengan pertambahan usiamu ini akan lebih dimurahkan rezeki olehNya dan kudoakan semoga ikatan yang kita bina bersama ini akan berkekalan sehingga ke akhir hayat kita. Kau lah anugerah terindah dan terbaik yang Allah berikan kepadaku. Kehadiranmu memberikanku kekuatan untuk lalui hidup yang penuh dugaan ini. Ketika susah dan senangku, kaulah yang setia menemaniku. Hanya engkaulah yang bertakhta dihatiku sayang!..Selamat Hari lahir yang ke 22..Semoga tahun ini akan terus dapat memberikan kita seribu satu makna ..Selagi jasad ini masih bernafas, selagi itulah cintaku padamu akan tetap bersama. Walaupun tiada harta yang berjuta, tetapi dirimu tetap ku anggap sebagai harta yang paling bernilai dihati ini. Kau lah suami yang pertama dan terakhir ku..hanya nyawa yang dapat memisahkan kita..♥♥♥♥♥ you sayang!!!...

130413 juga tarikh yg amat bermakna untuk kami..kerana pada tarikh tersebut genap la setahun usia perkawinan kami..pelbagai dugaan yg kami tmpuhi..trima kasih syg for eveything...♥♥♥♥♥

aaaaa..nganga mulut tao..nk cuap kek..huhu


Thursday, 7 March 2013

to my bekas komando

video



vdeo ini ditujukan kepada my arjuna(bekas komando)..daripada bucukmu(komando terhebat dirumah ini)..
yackkkk!!....lots of love!!! #sayasayangsuamisaya#

Wednesday, 6 March 2013

BIRTHDAYBOY..surprise3x!!!

video
buat saje2 jer..untuk birthday boy..coming soon..huhuh..13.04..genap la stahun perkawinan kami..tarikh tu jgak my arjuna dilahirkan..specially for you my dear KOMANDO yg suka berangan..huhu..jgn marah..muahh!!! #sayasayangsuamisaya#

Friday, 22 February 2013

"8 Pintu Murah Rezeki"

Assalamualaikum..salam jumaat sume...♥lame x update blog..sibuk ngan keje..pastu letih..huhu ok la pda pgi yg mulia nie
leesa nk bercakp tentang rzeki...nk thu knpe??sb my arjuna dh
nk msuk kerja 1.03.2013 nie..so im hepi for him..alhamdullilah
murah rzeki dia...so..leesa ada bce tentang "8 Pintu Murah Rezeki"

 ..Antaranya ialah:

1. Jangan Derhaka dengan Ibu Bapa.

2. Jangan Bergaduh dengan Saudara Mara.
3. “Tidak akan papa kedana orang yang pergi menunaikan haji..”
4. Sentiasa sembahyang sunat Dhuha.
5. Jangan tidur selepas solat subuh.
6. Selalu baca doa Al-Waqiah.
7. Rezeki ada dalam perkahwinan.
8. Rezeki ada pada anak “Semasa bayi itu lahir, 4 perkara ditetapkan antaranya ialah rezeki dan rezeki anak itu juga akan turun kepada ibu bapanya..
.♥..so leesa harap korang yg bce blog  
sayasayangsuamisaya nie dimurahkan rzeki slalu ok??..♥..insyaallah..aminn..

Friday, 15 February 2013

dapat gift lg~~~

arjuna : Mengapa sayang cintakan B ..? 
aku: kerana B cintakan ALLAH ..
arjuna: maksud sayang ..??
aku: kerana AGAMA yang ada pada B, selalu pesan agar syg jaga AURAT, jaga IMAN, jaga TAQWA, jaga MARUAH, jaga HATI, dan jaga MULUT ni .. jadi TIADA yang lebih UTAMA dari itu.. :')
# biar BERSAMA-SAMA melayari BAHTERA CINTA di dua SYURGA, iaitu SYURGA CINTA dan SYURGA ALLAH ♥

huhu...today hang out dgn my arjuna..guess what???...i dpat gift lg tawww..huhu..yeyeyyy...dapat novel baru...nie dia novel baru ku..from my arjuna..<3..lots of love..tq syg..mmuahh..!

cakkk aaa

Wednesday, 13 February 2013

surprise2!!..huhu

Assalamualaikum...teman2..penat sngt ari nie..huhu..tp nie dah ok kot..td dh rehat..malm nie xder ape yg nk diceritakn..huhu...just nk ucapkn alhamdulilah sb pda hari nie 13.02.2013...perkawinan aku dgn arjuna ku yg
tercinta dah mencecah  bulan yg ke 10..2 bulan lg genap la setahun...iaitu pada 13.04.2013 bersamaan 
hari ulang thun arjunaku yg tersayang..love you so much..maafkan syg sb mrajok td taw??huhui know u'll read my blog after this..huhuhuhihihi..so..mlm nie syg msak menu special untuk b..tunggu b blik men futsal je nie..surprise2!!!huhu...yackkkk..! <3 <3 #sayasayangsuamisaya#
cakkkk aaaa..huhu

Tuesday, 12 February 2013

my arjuna memasak..~~

Assalamualaikum...nie aku baru siap masak..opss..lupa plak..ari nie arjunaku yg masak..iye2 sangat nk mkn 
ayam kicap..so aku ajar dia cara2 nk msak aym kicap..boleh je tu??..huhu..sodap jer ..hehe..
penat keje nie xhilang lg..tp disebabkn dia nk mkn jgak ayam kicap tercenta dia tu...aku g je la wat..
tut2...dia mai jgak nk tlong..so aku suh dia wat terus je la..huhu..nk msuk dpur sangt..huhu..
aku nier dah boring mkn ayam kicap..tp dia xpnah boring plak?? smakin meminta nk makn ade ler..huhu
tp bgus jgak..bukan ke seorg isteri harus bersyukur bila msakan dia suami dia suka n nk tiap2 hari??
kn??hehe..ok la nk sambung bce novel..tu je la untuk today..oh ya..thanks untuk my arjuna sb sudi msak untuk cyg 2 3 hari nie..lots of love!...sedap!!sehingga menjilat jari kot??huhuhu..bukn senang nk tgk dia msuk dpur n kemas2 dpur sampai bersih ,itu sume sb aku keje,so dia la yg harus msak untuk aku n kmas2 umah smentra dia msuk keje nanti,tp ble aku dh hbis keje,aku la yg msak kt dia,bile aku keje dia yg msak and hantr mknan kt aku..kdang2 aku blik umah je lunch dgn dia..kshan kt my arjuna kne kmas umah ya??huhu..xper2~~baru gempak kn?...huhu..#sayasayangsuamisaya#


Monday, 11 February 2013

hadiah daripda arjunaku

Assalamualaikum..hari nie dah start keje wlaupon cuti aku msih pnjang la..tp disebabkn bnyak kerja yg nk  kne buat and ksihankan membr2 kt tmpat kerja tu..aku lupakan saje cuti aku yg msih berbaki seminggu lg tu
huhu...ok la..nie penat sangat2..sakit urat saraf aku nie wat keje td..huhu..so untuk hilangkan pnat aku tu..
layan novel la kejap..dapat hadiah from my arjunaku..selalu nyer hadiah yg dia bg novel je la..sb dia  xbg aku kacau dia main game...sb dia dah thu ble aku dah dpt novel aku xkan kcau dah dia tu..(nampak permainan dia dsitu..huhu)bile aku xkacau dia,dia plak mai kcau aku(boring la tu main game)..so kali nie dia bg 2 buah novel..huhu..yahooooo..dapat novel baru..nie dia novel baru tu..jom layan~~~.........tq sayang..i love you so much..mmuah3x..lots of love!! #sayasayangsuamisaya#
nie dah hbis bce..
                                                             nk smbung bce yg nie plak..






 

Thursday, 7 February 2013

from my hubby

video nie dbuat oleh arjunaku slpas beberape hari 

 berkawin..tq..so sweet dear..aku xthu pon dia wat video nie..<3 <3 video

Monday, 4 February 2013

baby i love you~~

video
There are three words, that I've been dying to say to you
Burns in my heart, like a fire that ain't goin' out
There are three words, & I want you to know they are true...
I need to let you know

I wanna say I love you, I wanna hold you tight
I want your arms around me & I, want your lips on mine
I wanna say I love you, but, babe I'm terrified
My hands are shaking, my heart is racing
Cause it's something I can't hide, it's something I can't deny
So here I go...
Baby I lo-o-o-ve you

I've never said, these words to anyone, anyone at all
Never got this close, cause I was always afraid I would falll
But now i know, that I'll fall right in-to your arms...
Don't ever let me go

I wanna say I love you, I wanna hold you tight
I want your arms around me & I, want your lips on mine
I wanna say I love you, but, babe I'm terrified
My hands are shaking, my heart is racing
Cause it's something I can't hide, it's something I can't deny
So here I go...
Baby I lo-o-o-ve you

Take it in, breathe the air
What is there to really fear
I can't contain, what my heart's sayin'
I gotta say it out loud...

Friday, 1 February 2013

ayam masak kicap untuk arjunaku..~~

Assalamualaikum..<3 <3
aku baru je siap msak mkanan kgemaran arjunaku..ayam kicap..
dah lame dah dia mintak..alhamdulillah..dpat jgak aku pnuhi permintaan dia ..
dari sebulan yg lalu hingga pg td..nk ayam kicap..ayam kicap..ayam kicap..
aku pjuk dgn mkann lain pon xnk..nk ayam kicap dia tu je..huhu....
aritu bkan aku xnk buat..tp alahan aku kuat sgt..bau tumis je...muntah teruk sampai nk pngsan rasenyer(over dh tu)huhu..mengidam la tu..huhu..mse msak td pon ada jgak nk muntah tu..tp ok la skit dari dlu..
dlu xboleh bau langsung mknan bergoreng nie,,alhamdulillah dah beransur ok..hehe..
org ckp kalo kuat alahan bby boy??? its that true ??..huhu so nie la hasil msakn aku tu..jom tgk..huhu..selamat menjamu selera sume!!
                                                    # sayasayangsuamisaya#

Thursday, 31 January 2013

AIR TANGAN IBU VS AIR TANGAN ISTERI..~~

Boring nie...arjuna ku g gym..nk bina badan cam THE ROCK!!!..yakkk..xcome eh..besar jah..
ketul2 plak tu..huhu....xthu la tu blik kul bpe neh..adush...ditinggaling lg deh..capek dong..huhu
xpo lah..meh2 nk cito..menu dinner td gulai dging,telur dadar,sayur air and ayam celup tepung..
permintaan khas si arjuna ku..dia mntak ayam kicap td..huhu tp xleh wat..alahan bau tumis atep..sori dear..
nt cyg try esok ke lusa ke???haha..but i'll do it for u..dun wori ok masyam??..
mase ngah syok makn tu..mertua aku mai letak gulai sayur yg dia msak plak..yg kt ats aku ckp tu aku yg msak..so bermula la pning kpala arjuna ku mane satu nk plih..huuhu...tp sayur air aku pnye yg habis..haha..
nampk permainan dia disitu..huhu...<3 <3...kalo xmakn yg aku punya aku mrajuk la seminggu..baru thu...hahah...just kidding..xkisah dia nk mkan yg sape..air tgn ibu kan sdap..tp air tgn isteri pon sedap ape??
cehhhh!! #sayasayangsuamisaya#

setia hujung nyawa~~cover baru..huhu

♥ Tips Pikat Hati Suami Dengan Masakan ♥ 

Hendaklah memasak mengikut kesukaan suami bukannya ikut selera isteri. Kalau suami suka makan gulai kari atau masak lemak cili api, janganlah kita masak lauk asam pedas atau ikan goreng. Suami akan gembira bila seleranya ditepati. arjuna aku suka mkn ayam masak kicap yg aku buat tu,,kalo x dpat mrajok kot??haha

Janganlah pula ikan yang menjadi mangsa, diketuk lengkang-lengkung hingga hancur kerana meradangkan sikap suami yang mahu lauk tersebut dimasak mengikut seleranya sedangkan isteri tidak menggemarinya... :)

huhu...#sayasayangsuamisaya# 
<3 <3

Wednesday, 30 January 2013

HARI BAHAGIA KAMI..~~

ehemmm...nie post yg  seterusnya....so pas bkawn sekian lame..(lame ke??lam lbih kurang 10bulan kira2)
my arjuna melamar aku to be his soulmate....dikiraing bercandah..rupanya ngak..<3 <3..huuhuhun...
so..stelah dipikir2..dimasak2..solat istikharah..aku trima..yakkk..cam lam novel plak...so kami memilih tarikh 13.04.2012(birthday arjuna ku) untuk disatukan..2 3 hari sblom kawin tu..punya la lame nk sampai hari tu..(xsabar sbenarnye..)hhuhu..dgn skali lafaz aku sah menjadi milik mohamad adib ab rashid till jannah..aminn**so smpai la hari yg ditunggu2..**..
                                                           
                                                                          simple je..
                                                              .(nervous ke syg??)...

MY SWEETHEART...

video

#SayaSayangSuamiSaya#